tisdag 26 april 2011

Charlie aka Bergsgeten!

Mötte upp pappa i Frändefors och den lille fick följa med mig hem!! Så skönt att få snosa i hans underbara päls igen :) Tack pappa för att du körde så långt för vår skull! När vi kom hem firade Charlie hemkomsten med att sova i 4 timmar.

När Daniel kom hem från jobbet packade vi in oss i bilen och körde mot ett ställe som heter Djursjön. Hade fått ett tips om att det var bra spårskog där. Kan bara konstatera att det man i Halmstad kallar för bra spårskog verkar inte ens existera här, men vi hittade iallafall skog som dög... :) Det var lååångt att köra på världens minsta grusväg men tillslut parkerade vi bilen. La 2 spår och forsatte sedan på grusvägen bortåt. Daniel hittar en bergsvägg som han bara MÅSTE prova att klättra upp på, och då måste naturligtvis även Charlie prova. Charlie har blivit pushad sedan han var liten till att prova allt konstigt som går, han har blivit precis som Daniel genom att leva med den samme :) Det resulterar ibland i lite väl galna grejjer och jag som alltid står och tittar på håller på att få hjärtinfarkter gånger flera :)



Alla överlevde och vi vandrar sedan vidare. Då kommer vi fram till den där sjön, och det var helt otroligt vackert! Charlie passade på att bada, Daniel doppade fötterna och jag satt och njöt av utsikten. Här kommer lite bilder.









Sedan var det då dags att gå de 2 spåren. Jag gick det första och herregud... jag flög efter min övertaggade hund i linan, han är inte värst stor men jag orkar inte ens hålla honom när han är så övertaggad! 1 apport av 3 kom in och de andra två fick jag själv plocka upp men retades då rejält med honom. Daniel gick andra spåret och där var han lite lugnare men fortfarande alldeles för övertaggad!
Nosen är påkopplad hela tiden men idag glömde han hjärnan i vattnet tror jag. Då jag gillar att han har en sådan stor motivation så bråkar jag inte med honom när han är övertänd utan bara han får några spår till så kommer det lugna ner sig.


Vi avslutade skogsturen med apporteringsträning och när vi väl var hemma igen så fick Charlie bära Daniels nya shorts från bilen in till lägenheten. Han älskar att bära saker i munnen och gick stolt som en tupp :)

Kvällen avslutades med köttsoppa och fetaost-bröd. Underbart att man kan börja hänga i skogen på kvällarna igen! Nu ska vi försöka bli regelbunda med spårträningen så vi får bättre resultat!

God natt!

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!