fredag 15 april 2011

Karlstad!

Imorse började vi resan uppåt i landet! Framme i Mellerud stannade Daniel medans jag och Charlie tog tåget och åkte vidare mot Karlstad. Det var första gången den lille åkte tåg och jag var JÄTTE nervös innan.. .Jag har en viss fobi, och det är att gå på tåg och bussar. Helt sjukt, jag vet, men jag gillar det inte. Jag gillar att åka båda färdmedlen, men jag gillar inte när man ska gå på och leta upp sin plats... Och detta är bara när jag är själv. Och tänk då idag, när jag skulle göra detta själv, tillsammans med en hund !!

Men jag var nervös helt i onödan. Charlie gick fint bakom mig in i tåget och vi satte oss tillrätta på en gång. Han fick sitta i sätet bredvid mig då han tyckte det var grymt OVÄRDIGT att behöva ligga på golvet. Så min jacka fick bli det efterfrågade skyddande underlaget som konduktören bad om och sedan hade vi en väldigt mysig tid på tåget :)

Så försiktig!

Tycker som matte att det sövande att åka tåg!

Pappa mötte upp oss och vi tog en tur till stugan där dagens lunch intogs - hamburgare med pommes! När jag sedan på eftermiddagen ligger och vilar i mitt gamla rum så ringer mamma. Hon är ute och går med Charlie och har träffat en welsh valp! Min kusin Anna har en kompis som bor ett kvarter bort, och dom har skaffat sig en welsh. Jag skyndade mig dit för att få titta på bebsien!

Den heter Morris och är 4 månader gammal! Det var första gången Charlie träffade en valp och han var så duktig! Valpen blev total impad av Charlie och var på honom som en igel. En ovan situation för Charlie - som annars brukar vara igeln - men jag tror han gillade det :) GRYMT sugen på valp blev man iallafall!

Där Charlie luktar, luktar Morris!

Charlie fortsätter lukta och Morris ber om lek!

Charlie får visa att han kan sitta stilla trots att en valp gör allt för att få uppmärksamhet!

Visst är dom lika!

Söta valp!

Nu har vi käkat tacos och ser på Så Ska Det Låta! Imorgon bär det av till Mellerud där det blir föräldramöte :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!