söndag 10 april 2011

Rapport från hela helgen som gått!

Helgen inleddes med ett arbetspass där jag fick bekänna färg! Fullt ös och jag som - optimist - hade förväntningar på att kunna gå hem en liten stund tidigare fick istället - såklart - jobba över! Men jag älskar mitt jobb fast ibland undrar man varför man sliter så, det är ju ingen som kommer att tacka mig nästa gång jag kommer till jobbet för att jag gjorde 2 personers jobb den dagen...

På lördag kväll fick vi besök av Hanna & Lasse från Halmstad, med sig hade dom två av sina vovvar. Vi åt trerätters och drack vin. Efter maten tog vi en liten promenad med vovvarna upp på Sörhallsberget och kollade på den fina utsikten. Sedan avslutade vi med att spela spel innan vi alla var väldigt trötta och sa gonatt!



Imorse gick vi upp tidigt då golden-vovvarna skulle fluffas & puffas! Pälsen blev blåst med Power-Jet maskinen (en redig hårblås) och det var mousse och olja i pälsen! Lasse & Hanna skulle på utställning och då måste vovvarna vara i tip-top skick! Jag och Daniel åkte med till Bohus och tittade på tävlingarna, där fanns även en massa welshar som vi kikade på!

Efter utställningen körde vi hem och tog sedan bussen in till stan. Jag och Daniel gick och strosade runt på gatorna i den härliga vårsolen! Vi käkade lunch på Pizza Hut, var riktigt längesedan man fick en sådan pizza och gud vad gött det va! När vi sedan kommer upp mot Avenyn så KRYLLAR det av poliser precis överallt. Vi stannar vid avspärrningarna och får reda på att det ska hållas demostrationer, där en grupp demostrerar mot invandrare och en grupp mot rasim.. ja ni förstår problemet! Vi stod kvar och tittade på dramat och tog sedan en omväg för att undvika att hamna i nåt tumult.

Min pizza, mumma!

En liten grupp på ca 100 personer med sjuka åsikter gjorde att hela stan stannde upp samt att ca 60 poliser fick jobba!

Hemma igen var det dags för bilen att få uppleva våren! Vinterdäcken åkte av och på kom dom snygga fälgarna, passade även på att tvätta bilen när vi var igång så nu är den skinande ren!

Daniel jobbar på bra ;)

Innan kvällen var slut hann vi även med ett lydnadspass innan vi kraschade dötrötta i soffan!

En helg som har gått i ett men varit grymt nice!

3 kommentarer:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!