måndag 5 december 2011

Det blev en tidig morgon....

... då jag hade dagpass på schemat idag och innan det skulle Daniel köras ut till Landvetter. Så idag ringde klockan olidligt tidigt faktiskt! Men allt gick fint och när vi kom till Landvetter låg där snö på backen, så mysigt. När jag kom till jobbet - i Mölndal - var det total ishalka och jag gled förbi parkeringshuset som jag skulle in i :) Förhoppningsvis är vintern här snart!

Charlie fick ju vara ensam från tidigt imorse - läs halv sex - så det var en matte med mycket dåligt samvete som lämnade honom imorse. Men tur att jag har så goa arbetskamrater som ställde upp så jag fick flexa hem en timme tidigare så jag kunde åka hem till min bästa hund.

Vi gick ut och gjorde av med lite energi på gräsplanen. Vi körde lite UT-träning med 2 pinnar som vi hittade. När vi skulle köra tredje omgången så la jag ut två pinnar på samma linje men den ena ca 10 meter längre bort. Jag gick tillbaka och skulle skicka Charlie varpå en liten tax - med ägare - lyckligt plockar upp båda våra pinnar och börjar leka med dom! Tänkte först säga till men insåg snabbt hur det skulle låta:
- Du det där är mina PINNAR!
Så vi körde lite annat - bland annat lyssna trots en galen tax en liten bit ifrån - och det va kul det med :)

Får jag springa nu matte?

Sedan kraschade jag i soffan någon timme och sov som en stock... Det är verkligen min sämsta egenskap, att får jag sova för lite på natten så blir jag så sjukt trött på eftermiddagen! Kvällen har ägnats åt bus och mys då Charlie åker till Karlstad imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!