söndag 25 december 2011

Vilken appellplan!

Idag tog vi ett ordentligt tag i lydnadsträningen. Åkte ut till stugan och Pappa var med som störning. Pappa gjorde allt han kunde för att störa Charlie - det flög leksaker, det lockades, det ropades, han gick nästan över oss - men Charlie var grym. Självklart fick jag påminna honom några gånger om vad hans uppgift var, men sedan gick det super.

La mer press på honom angående positionen idag och han gick så JÄVLA snyggt!
Att vi någonsin skulle kunna prestera sån här fin linförighet var till och med utanför min drömvärld.

Att vi varje träningspass tar häststeg framåt är så sjukt kul. Charlie älskar träningen och likaså hans matte. Idag låg fokus på linförigheten men vi gjorde även några inkallninar. Där kom han ihåg att man slarvar inte vid ingången sedan förra passet :)

Slå den utsikten från appellplanen om du kan!

När vi var klara tog vi en skogspromenad - just love the skog alltså - och då fick den lille prova ett UT-kommando där vi lagt ut leksaken utan att han såg. Tyvärr visde det att han faktiskt inte vet vad det betyder. Han springer rakt ut ca 3 meter men sedan börjar han virra. Han hittar ju dock leksaken snabbt - eftersom han alltid har på näsan - men det är inte så jag vill ha det. Får ta mig en funderare på hur jag ska få honom att förstå!

Hemma i huset igen så fick den lille följa med M och P på en löptur. Så nu är han sådär gulligt dödstrött :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!