fredag 2 december 2011

Julkalendern ska STÅ där!

Alla ni som ser på Svensson, Svensson på julafton - i min släkt är det en stående tradition - har hört konversationen om när Lena plockat bort dopp i grytan på julafton.

Gustav: Vart är dopp i grytan?
Lena: Men det var ju ingen som åt utav den där grytan förra året.. så vi bestämde att vi tog bort den i år.
Gustav: Ingen som åt? MEN DEN SKA STÅ DÄR!!

Jag är precis likadan med en chocklad-julkalender. Jag får en av mamma varje år - fått sedan jag var liten - men jag äter aldrig en chockladbit ur den - jag brukar inte ens ta bort plasten. Förra året fick jag ingen och då blev katastrof i min upprutade hjärna. Men i år var traditionen tillbaka! I år fick även Charlie en egen kalender som han uppskattar mycket :)


Och lite wild and crazy har jag varit i år då jag faktiskt öppnat lucka 1 och ätit upp chockladen :) 

2 kommentarer:

  1. Jag MÅSTE också ha en chokladkalender. Fast jag brukar även äta bitarna, men skäms om man tjuvar från en lucka förtidigt ;)

    Kul att även hunden fick en :) Har int esett någon sådan utan fått snickra ihop själv genom åren..

    SvaraRadera
  2. Julkalendern till hund kommer från en vanlig hundaffär!
    Det är små bitar av chocklad men utan kakao så de är hundvänliga :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!