torsdag 1 december 2011

Linjetagsträning i stormen

Nu har stormen - tyvärr -  återvänt till Göteborg och tanken imorse var att åka ut till klubben för agility och lydnadsträning. Men om jag nu hade tagit mig ut ända dit denna gången var rädslan alldeles för stor för att jag skulle bli fast där - om något träd välte medans vi tränade - så det fick bli annan träning på hemmaplan istället.

Började med den obligatoriska morgonrundan och det var riktigt tungt att gå i motvinden på vissa ställen. Den lille höll med och öronen flög hej vilt!


Stannade sedan på gräsplanen och hade med mig två leksaker för linjetagsträning. Än så länge får Charlie se när jag lägger ut föremålen och han börjar bli riktigt säker på vad detta går ut på. Idag ökade jag svårigheten genom att lägga ut 2 leksaker på samma gång. Då var den lille tvungen att faktiskt springa rakt ut på mitt kommando och INTE ta den leksaken han sist såg att jag la ut - minnet kan ju vara kort ibland.

Började med att skicka åt helt olika håll, för att sedan lägga leksakerna närmare och närmare varanndra. På nr 3 på bilden vart det riktigt svårt och han försökte en gång att springa till fel. Men då talade jag om att man lyssnar på matte och sedan funkade det fint.


Snart ska vi börja köra med dolda utläggningar så det blir lite mer hjärngympa. Charlie fullkomligen ÄLSKAR detta då han har full fart ut och så fort han plockat upp leksaken är det 100 % in till matte - och det är därför vi tränar detta.

Nu blir det lunch! 

2 kommentarer:

  1. Tycker nog inte bilden gör dig samma rättvisa, som Charlie, men träningsuplägget ser kul ut :)

    SvaraRadera
  2. Haha jag tycker jag ser riktigt snygg ut :P

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!