lördag 17 december 2011

Min bästis på jobbet

På min avdelning finns Sjuksköterska Anita och hon har blivit min mentor. Vi klickade från det att jag började på avdelningen och sedan dess är vi ihopsvarvade. Anita är 50+ och har jobbat inom vården hela sin yrkeskarriär vilket självklart betyder att hon har grymt mycket erfarenhet. Hon har lärt mig MASSOR med härliga trix och knep inom sjukvården och jag är så tacksam för denna människa. Vi skrattar sjukt mycket när vi jobbar tillsammans och vi har även en given arbetsordning när vi kamperar ihop. Jag står för allt som har med dokumentation och tekniska prylar att göra medans Anita går all in för omvårdnad.

Idag när hon kom till jobbet - hon skulle göra kvällspass - drar hon fram en julklapp.
- För att du är min bästis på jobbet, förklarade hon! Hur gulligt?

Jag fick ett paket med en kökshandduk och lite julgodis.
Underbara Anita som förgyller min vardag på jobbet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!