söndag 4 december 2011

Favorit recept!

Sådär, nu var även denna jobb-helg över! Alltid lika skönt när man vet att det är hela två veckor innan man ska jobba helg igen :) Som ni förstått är jag inte så förtjust i att jobba när alla andra - främst Daniel - är lediga!

NU har vi ätit typ världens godaste mat! En maträtt vi fick hos grannarna för ett tag sedan och jag är helt såld. Idag fick en fläskytterfilé puttra i såsen och till det hade vi potatisgratäng. Jag har ätit så mycket att jag seriöst spricker snart... Ni vill SÄKERT ha receptet så varsågoda ;)

Ta en fläskfilé (eller nåt annat kött) och krydda med Piffi. Blanda ihop 4 dl creme fraiche, 2 dl grädde, 3/4 dl soja och 3/4 tsk sambal olek. Lägg såsen i en form, lägg köttet i. In i ugnen i 175 grader i 60 min.
Lättare än så blir det inte :)

Barnsligt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!