tisdag 12 juni 2012

Tävlingslydnaden fick stå åt sidan för vardagslydnad

Anlände till Halmstad vid lunchtid igår. Vi började med lunch och genomgång, innan vi gick ut för att börja träna.

Tanken var att jag och Charlie skulle fila på fotgåendet - och senare under dagen gå igenom hela tvåan -, men vi kom inte längre än att stå still i fotposition. Och därifrån fick vi sedan backa och släppa tävlingslydnaden helt. Det blev en dag av vardagslydnad och uppfostran istället, och snacka om att vi behöver det.


Jeanette och Hanna peppade mig genom dagen, och vi gjorde jätte fina framsteg. Av tävlingslydnad fick jag istället suga åt mig av tjejernas träning av sina egna hundar. Det lär mig sig enormt mycket av, speciellt då båda har två helt OLIKA hundar!

Hanna och Bacci

Jeanette och Samson

En toppen dag, med många nya kunskaper och nya lärdomar.
Hundträning när den är som bäst, och helt klart som allra roligast :)

1 kommentar:

  1. Grymt jobbat! Imponerad över din känsla!
    Skönt att du fått ordning på trimmandet oxå :)
    Yips är att köpa en trimbok för spaniel och titta på bilderna, man lär sig väldigt mycket av att prova sig fram :)
    Just spaniel har de oftast fina bilder på med steg för steg-bilder :)

    Kraaam

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!