torsdag 7 juni 2012

Nervöst värre

Vi började dagen med en löptur och efter det har vi tagit det mest lugnt. Efter lunch har nervositeten smygit sig på och nu upptar den största delen av min kropp :)
Vi ska idag vara med i Trippelchansen i agility på GMBK. Jag vet inte riktigt vad jag gett mig in på då vi bara kört en hel bana EN gång. Det är väl inte super uppladdning precis. Sedan tror jag det kommer vara en klass 2 bana, och det gör det ju inte ett dugg lättare. Usch vad negativ jag lät nu, det är ju bara att köra!

Jag ska verkligen försöka att hjälpa Charlie så mycket jag kan, så att vi kan ta oss igenom banan iallafall. Mitt största mål med kvällens tävling är dock att han ska lyssna på mig, och inte dra efter nån hund åt ett helt annat håll. För det är rädslan för det, som gjort att jag inte gett mig ut på agilitytävlingar innan.

Så håll tummarna för att vi är ett team även idag och att vi tar oss igenom banan!

2 kommentarer:

  1. Stay in focus, då löser sig allt! Beställ inga andra energier nu, självklart funkar allt!

    "Hur svårt kan det vara" ni ska bara igenom banan tillsammans! Och ha kul varje sekund, lycka till!Rose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är verkligen så bra på att säga rätt saker!
      Jag beställde inga dumma energier utan jag höll mitt fokus, tack vare att jag fokuserade på det :)
      Sedan måste vi träna lite mer bara... ;)

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!