lördag 30 juni 2012

Blindstyre i regnkaoset

Åkte från Göteborg prick kl 17 igår med sikte mot Mellerud, vilket innebar att vi hamnade mitt i den fina rusningstrafiken. Långsam trafik var bara förnamnet! Pappa hann då åka lite längre än oss och vi möttes upp i Brålanda. Den lille såg väl inte värst glad ut när vi pussade på honom och sa "hejdå", men jag är övertygad om att han blev överlycklig när han klev ur bilen på Hammarö och insåg att han var ute vid stugan!

Charlie på väg mot Värmland

Vi var tillbaka i Göteborg vid halv nio-tiden, bara en snabbvisit hemma innan vi åkte in mot stan. Jag åkte hem till Hanna och hade myskväll. Vi käkade lite brända popcorn och frukt, och hade en lugn kväll i tv-soffan. Hämtade sedan upp Daniel påvägen hem och det var INTE lätt.

Regnet öste ner och det var kolsvart ute. Jag hade glömt mina glasögon hemma, vilket innebar att jag inte kunde se ett skit. Riktigt obehagligt att köra faktiskt. Att jag sedan inte hade en aning om vart jag skulle köra, gjorde inte saken bättre! Tillslut fick jag svänga av och stanna bilen och därifrån ringde jag Daniel, beskrev hur saker såg ut omkring mig, och han fick leta upp mig :)

Morgonen har ägnats åt att stryka lite kläder och sedan vinka av Daniel som åkt på släktträff. För mig väntar jobb hela helgen, så nu blir det lite brunch innan jag styr kosan mot Kungsbacka. 

1 kommentar:

  1. SV: Ja det kan jag tänka mig att det är ;) Värmland är bäst, helt enkelt!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!