lördag 9 juni 2012

Trivs bäst i skogen

Åkte på förmiddagen ut till Skändla för en promenad med den lille. Vi var där en gång förra året, då det stället finns med i min fina bok med promenadtips.


Jag hade helt glömt bort stället, men fick tips av Ebba att åka dit då det inte är så mycket folk där. Daniel pallade inte att följa med då han var på galej igår, men jag och den lille åkte iväg. Ganska trixigt att hitta, men helt klart värt det.


Skändla är ett berg som man går på och det finns flertalet intressanta platser att stanna på, om man gillar historia.  Jag tycker sånt är super kul, men då terrängen är rejält kuperad här så tog jag promenaden som ett träningspass, då det blev ingen läsning föränn på sista skylten vid bilen! Det finns hur många stigar som helst att välja emellan och alla är markerade med samma färg, så man får bara chansa i varje korsning! Våran promenad idag tog ca 1 timme så jag fick till det riktigt bra i alla korsningar.

Hit kommer vi definitivt åka fler gånger, matte får träna benen och den lille får ströva fritt.

1 kommentar:

  1. Åh det är så fint där! Nu måste jag tillbaka snart också :)

    Tack för kommentaren :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!