onsdag 20 juni 2012

Förvandling av vardagsrummet

Det som var mest spännande idag blev flyttat tills imorgon, så det kan jag inte berätta om än. Men jag fick mig en stor överraskning när jag kom hem inatt - hemma runt 01 från jobbet - då Daniel påbörjat förvandlingen av vardagsrummet.

Vi har aldrig riktigt gillat den rutiga väggen i vardagsrummet. Den var inte hemsk, men vi trivdes inte fullt ut med den. Jag har letat tapeter hur länge som helst, och för några veckor sedan bestämde vi oss för en. Men självklart har jag börjat vackla, och tror nu att vi ska välja en annan stil. Man kan säga att vi är tillbaka på ruta ett igen :)

Men för att kunna tapetsera om, måste den rutiga väggen målas vit. Och när jag kliver in inatt så känner jag inte igen mig. Soffan står vid tv:n, det ligger massa skyddspapper på golvet och den rutiga väggen är BORTA! Jag blev så lycklig att jag studsade in till Daniel, glömde visst att klockan var närmare halv två på natten.


Nu ska jag ta mig an väggen och måla den en gång till, så det får torka under dagen och vi kan ställa tillbaka soffan ikväll. Sedan ska vi bara hitta en passande tapet också, men det får vi ta framöver :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!